Powszechnie przyjmuje się i rozumie, że akustyka jest zjawiskiem fizycznym i nośnikiem produkcji, wykonania i kompozycji muzyki. Zajmuje się słuchowymi interakcjami pomiędzy instrumentami, wykonawcą, słuchaczem i środowiskiem, w którym dźwięk jest wytwarzany.
Ten istotny związek pomiędzy akustyką i wykonawstwem muzycznym został jednak, jak się wydaje, zignorowany lub uznany za oczywisty przez wykonawców i pedagogów muzycznych w Wielkiej Brytanii. Muzycy, kompozytorzy i dyrygenci na całym świecie (a w szczególności w Wielkiej Brytanii) kończą swój obszerny trening muzyczny bez podstawowego zrozumienia podstawowego rozumienia i praktycznej wiedzy naukowej wspierającej i wpływającej na ich praktykę.
Grupa akustyczna London South Bank University (LSBU) prowadzi długoterminowe badania nad ochroną słuchu muzyków wykonawców. W ciągu ostatnich 10 lat grupa monitorowała ostrość słyszenia i poziom hałasu w miejscu pracy studentów Królewskiej Akademii Muzycznej. To właśnie podczas tej współpracy zrealizowano całkowite rozłączenie studentów i pracowników naukowych pomiędzy ich profesją artystyczną a najbardziej podstawowymi koncepcjami akustycznymi. Jako akustycy i naukowcy czujemy, że możemy wypełnić tę lukę.
Grupa zastanawia się obecnie nad identyfikacją i oceną postrzeganej wartości, odpowiedniości i postawy wobec potencjalnego wprowadzenia podstawowej edukacji akustycznej w brytyjskim szkoleniu muzycznym. Z obszernego przeglądu literatury wynika, że inicjatywa ta nigdy wcześniej nie była rozważana ani wdrażana na całym świecie.
Nadrzędną kwestią tych nowatorskich badań i inicjatyw jest ustalenie, czy takie wprowadzenie mogłoby wzmocnić holistyczne podejście do zrozumienia muzyki, a jednocześnie stworzyć lepiej poinformowanych muzyków. Nigdy nie przeprowadzono żadnych badań ani badań.
Podstawowa edukacja akustyczna w tym zakresie obejmuje tematy uważane za niezbędne dla całościowego szkolenia muzyków, dostosowane do potrzeb zamierzonej publiczności. Tematyka może obejmować: naturę dźwięku, system słuchowy, ochronę słuchu, psychoakustykę, akustykę pomieszczeń, akustykę pomieszczeń i akustykę muzyczną.
Jednym ze źródeł danych dla trwających badań jest ankieta internetowa skierowana wyłącznie do wyszkolonych muzyków, studentów muzyki wykonawczej, absolwentów muzyki, wykonawców, dyrygentów, kompozytorów, pracowników naukowych i nauczycieli muzyki, badaczy muzyki, kierowników instytucji edukacji muzycznej oraz akustyków przeszkolonych w dziedzinie muzyki.
Wypełnienie kwestionariusza zajmuje tylko około 3 minut i można go znaleźć pod tym linkiem: Wprowadzenie podstawowej edukacji akustycznej w szkoleniu w zakresie wykonawstwa muzycznego.
Ze wstępnej perspektywy ośrodków prowadzących kurs IOA Diploma w Wielkiej Brytanii wynika, że około jedna trzecia studentów wywodzi się ze środowisk związanych z muzyką (kwalifikacje muzyczne lub branże związane z muzyką).
W uzupełnieniu powyższych badań, grupa akustyczna LSBU analizuje również zmiany w karierze i możliwości zatrudnienia akustyków, którzy kiedyś pracowali w przemyśle muzycznym i związanym z muzyką. Akustycy z tej grupy są również zapraszani do udziału w tych badaniach poprzez wypełnienie 1-minutowej ankiety internetowej dostępnej za pośrednictwem tego linku: Akustycy z branży muzycznej
Wyniki obu badań zostaną opublikowane w Biuletynie Akustyki i mamy nadzieję, że pomogą one w informowaniu i wpływaniu na podejmowanie decyzji w zakresie edukacji muzycznej i akustycznej.