Działalność sceniczna jest postrzegana jako stały element pracy z dziećmi, mamy z nią przy tym do czynienia nie tylko w szkołach, ale i w przedszkolach. Nie powinno być to zresztą dla nas zaskoczenie, trudno bowiem nie zgodzić się z tym, że w roku wiele jest takich okazji, które sprawdzają się znakomicie, gdy myślimy o przygotowaniu przedstawienia. Oczywiście, wśród czynników, które mają wpływ na sukces dziecięcych występów, znajdują się również dobre scenariusze przedstawień.

Ten ostatni potrafi być szczególnie problematyczny, warto więc zastanowić się nad tym, jakie cechy powinny go charakteryzować. Najważniejszą wydaje się oczywiście dostosowanie tekstu scenicznego do wieku dzieci, które mają brać w nim udział. Co ważne, dzieciom powinna być bliska nie tylko jego treść, ale również język, jakim opowiada się o wydarzeniach składających się na przedstawienie. Posiadając taki scenariusz można liczyć na to, że nasza praca jako pedagoga będzie przyjemniejsza, a i dzieci szybciej i z większą ochotą opanują swoje role. Tu warto zwrócić uwagę na samo uczestnictwo.

Przedstawienie teatralne powinno angażować i budować jedność pomiędzy małymi aktorami, a cel ten najłatwiej jest osiągnąć wówczas, gdy bierze w nim udział jak najwięcej postaci. Nie można zapominać i o tym, że treść scenariusza na długo zostaje w pamięci, oczekuje się więc od niego, że będzie pobudzał do refleksji nawet, jeśli będzie pogodny i zabawny. Nie wolno zapominać i o tym, że nie zawsze można liczyć na to, że przedstawienie będzie odbywało się w tak samo profesjonalnych warunkach, cechą dobrego scenariusza jest więc możliwość jego adaptacji.