Skontaktuj się z nami

Masz pytania? Napisz!
kontakt@musicinside.pl


Partner

Skuteczność stron landingowych w zdobywaniu leadów



Sprezentuj komuś fotograficzny gadżet, fotoksiążkę lub zdjęcia z wakacji. Wszystkie usługi zrealizujesz bez wychodzenia z domu w Fotocentrum!



odkwaszanie organizmu

Zaburzenie równowagi kwasowo-zasadowej, znane przede wszystkim jako „zakwaszenie organizmu”, jest coraz częstszym zjawiskiem. Zła dieta, na którą składają się m.in. popularne fast-foody, czy stres są tego przyczyną. Jednymi z pierwszych symptomów zakwaszenia jest utrata energii, przemęczenie, senność, bóle głowy, obojętność, rozdrażnienie czy napady głodu – w szczególności tzw. głodu słodyczowego. W dłuższym okresie, zaburzenie równowagi kwasowo-zasadowej będzie miało wpływ na nasz układ kostny oraz pokarmowy. Co więcej, osoby cierpiące na zakwaszenie organizmu są bardziej narażone na schorzenia takie jak: cukrzyca, miażdżyca, grzybica czy nowotwory.

W jaki sposób możemy pozbyć się zakwaszenia?
Pierwszym krokiem do tego, by skutecznie pozbyć się zakwaszenia organizmu jest zmiana diety. Zacznijmy od napojów – zamiast porannej kawy czy herbaty wypijmy na czczo szklankę wody (przegotowanej) z cytryną lub octem. Dla osłody możemy dodać niewielką ilość miody. Tradycyjną kawę i herbatę możemy zastąpić kawą probiotyczną oraz ziołami, np. pokrzywą lub czystkiem.  Kolejnym krokiem w modyfikacji naszej diety może być ograniczenie spożywania mąki pszennej. Zamiast niej warto kupować mąkę orkiszową – produkt mniej zmodyfikowany, zdrowszy. Podczas układania codziennego menu warto pamiętać, że właściwości zakwaszające posiadają następujące produkty: chleby, kasze (z wyjątkiem jaglanej), alkohol, cukier, kawa, czarna herbata, mięso, ciasta i wszelkiego rodzaju produkty mączne. Oleje i tłuszcze charakteryzują się odczynem obojętnym, choć na sklepowych półkach znajdziemy również te o odczynie zasadowym – przykładem może być oliwa z oliwek. Ważnym elementem w diecie „odkwaszającej” są warzywa i owoce (mają one działanie alkalizujące): czarna porzeczka, cytryna, śliwka, burak, sałata itd. Warzywa i owoce są dla nas źródłem cennych minerałów, które „wspomagają” zasadowość krwi: wapnia, sodu, potasu i magnezu. Dodatkowo, do zmiany diety powinniśmy dołączyć aktywność fizyczną – więcej ruchu sprawi, że nasz organizm będzie bardziej, lepiej dotleniony. 

Jak nadzorować poziom kwasowości organizmu?
Monitorowanie kwasowości i zasadowości to nic innego jak mierzenie pH krwi. Nasza krew powinna mieć odczyn zasadowy (pH równe 7,4). Wartości poniżej 7,4 wskazują na zakwaszenie. Przekroczenie granicy 6,9 uznaje się za niedopuszczalne, gdyż może to zagrażać naszemu życiu. Przekroczenie górnej granicy 7,9 również jest dla nas niezwykle niebezpieczne. Mierzenie kwasowości wykonuje się przy pomocy papierka lakmusowego. 

Obrona przed zakwaszeniem
Ludzki organizm potrafi samodzielnie bronić się przed zakwaszeniem. Dzieję się to poprzez pobieranie wapnia z kości, co ma na celu zneutralizowanie kwasowości. Niestety, samodzielna defensywa nie trwa w nieskończoność – gdy zabraknie wapnia, dochodzi do zakwaszenia czego skutkami są m.in. reumatyzm i osteoporoza.
Właśnie dlatego tak ważne jest, by korzystać ze zrównoważonej diety. Ograniczenie mięsa, kawy, herbaty oraz produktów z mąki pszennej będzie dla nas krokiem ku dobremu – będzie to wspomagało zasadowy odczyn krwi. 

Bakterie
W tym miejscu warto wspomnieć o bakteriach takich jak Candida albicans. W normalnym, zasadowym środowisku bakteria ta pomaga rozkładać cukier, a więc jest pożyteczna dla naszego organizmu. W momencie, gdy dochodzi do obniżenia odporności organizmu (gdy jesteśmy chorzy), bakteria ta staje się grzybem. W przypadku zakwaszenia organizmu grzyb ten ma doskonałe środowisko do rozwoju, co ma bardzo niekorzystny, niszczący wpływ na nasz organizm. 

Cytryna i Cola
Odczyn i smak to dwie różne rzeczy. Dlatego też, to że coś ma odczyn kwaśny nie jest jednoznaczne z kwaśnym smakiem. Przykładem może być cytryna lub ogólnie – cytrusy, które mimo kwaśnego smaku posiadają odczyn zasadowy. Ich smak jest jedynie efektem dużej zawartości witaminy C i niewielkiej zawartości cukrów. Podobnie jest z pomidorami oraz jabłkami, posiadającymi kwas jabłkowy, zielonymi warzywami – zawierającymi kwas szczawiowy, bądź winogronami – posiadającymi kwas winowy. Dla odmiany, Coca-Cola o słodkim smaku i odczynie takim jak kwas solny, ma silne właściwości zakwaszające.  

Tabletki na odkwaszenie
Współczesny rynek farmaceutyczny obfituje w specyfiki ułatwiające walkę z zakwaszeniem organizmu. Przykładem mogą być kapsułki ProDeacid tworzone na bazie ekstraktów z: mango, kiwi, winogron, grejpfruta, buraków, kiełków prosa oraz bakłażana. Mango, bogate w mangiferynę, pozwala skutecznie niszczyć złe bakterie i wirusy. Kiwi, posiada witaminy B, C i E, fosfor, potas, cynk oraz glikozydy i wspomaga pracę serca. Winogrona będące źródłem polifenoli, magnezu, żelaza, potasu, miedzi oraz wielu cennych witamin pomagają dotlenić i odtruwać nasz organizm. Z kolei ekstrakt z bakłażana poprawia trawienie i obniża cholestrol (informacje pobrane ze strony: www.prodeacid.pl).

Współcześnie, chcąc zachować bądź być jak najbliżej równowagi kwasowo-zasadowej organizmu, warto mieć w głowie jedno zdanie: „jesteś tym, co jesz”.

Jak sprawdzić zakwaszenie ciała dowiesz się z artykułu: http://centrumwitalnosci.pl/zakwaszenie-organizmu-jak-je-sprawdzic_txae.a

© Copyright musicinside.pl. All Rights Reserved.