Dostępność tanich linii lotniczych, otwarcie granic, wzrost poziomu życia Europejczyków - to tylko niektóre czynniki, które miały wpływ na rozwój turystyki. Obecnie, to jedna z najprężniej rozwijających się dziedzin gospodarki. Co ciekawe, wraz z nią rozszerza się zakres oraz infrastruktura turystyczna. Jak grzyby po deszczu wyrastają coraz to nowe ośrodki wypoczynkowe. To sytuacja niezwykle kłopotliwa zarówno dla potencjalnych gości, jak i samych właścicieli luksusowych pensjonatów i hoteli. O ile goście, podczas wyboru miejsca mogą kierować się dostępnymi w sieci opiniami na temat tych miejsc, to ta druga grupa jest w nieco gorszej sytuacji. Konkurencja nie śpi, a więc właściciele hoteli stają na głowie by sprostać oczekiwaniom potencjalnych klientów, w rezultacie zyskując dobrą opinię oraz renomę. By cieszyć się uznaniem, przedsiębiorcy powinni podjąć pewne działania marketingowe oraz odpowiednią strategię.
Na czym miałyby one polegać?
Na to, oraz inne nurtujące pytania spróbujemy odpowiedzieć w niniejszym artykule. Po pierwsze bardzo ważną kwestią będzie sprecyzowanie targetu, a więc szacowanej docelowej grupy odbiorców, do której skierowana będzie nasza oferta. Wbrew pozorów, jest to bardzo istotne, gdyż pozwala przewidzieć to, czego mogą oczekiwać od naszej działalności potencjalni goście. Jeśli jesteś właścicielem luksusowego ośrodka wypoczynkowego, to wiedz, że najczęściej będziesz miał do czynienia z klientami biznesowi, zazwyczaj w podróży służbowej. Tacy goście, niosą z sobą wiele obaw, ale i zysków. Musisz się liczyć z tym, że będą oni wymagać od ciebie dodatkowych pomieszczeń, jak choćby kącik biurowy w pokoju. Przyjmując takiego gościa, warto byś zaproponował mu ofertę spełniającą oczekiwania najbardziej - nawet te najbardziej wymagające.
Dlaczego? Bo zwiększasz swoją szansę na zysk!
Zasada jest taka: gość w podróży służbowej to szansa na czterokrotnie większy zarobek, niż w przypadku klientów na urlopie. W związku z powyższym, goście biznesowi stanowią grupę tych najbardziej pożądanych przez hotelarzy. szczególnie dlatego, że wyjazd o charakterze biznesowym nie ogranicza się do jednej doby. Nierzadko są to wypady kilkudniowe, w większej grupie. Dlatego, właściciele ośrodków wypoczynkowych powinni być na bieżąco z oczekiwaniami klientów. Nie można ograniczać się jedynie do zapewnienia im przysłowiowego dachu nad głową. Gwarancją sukcesu hotelu, ostatnimi czasy jest wprowadzenie do stałej oferty organizacji wyjazdów integracyjnych, konferencji czy kongresów. To coraz popularniejsze formy spędzania czasu wśród korporacji, firm, nie każde przedsiębiorstwo dysponuje specjalistą w tej kwestii. Jeśli ty zarządzasz hotelem, to organizacja takich imprez jest udogodnieniem dla klienta, wyrażającym chęć pomocy. Co zdecydowanie korzystnie wpływa na wizerunek twojego hotelu. Warto zaznaczyć, że gospodarka wymusza niekiedy spotkania o charakterze między narodowym. W takich sytuacjach, największą popularnością cieszą się te z lokalizowane jak najbliżej lotnisk. Niemniej, nie reprezentują one tak wysokich standardów jak inne nieco oddalone od stref lotu.
Oczywiście, lokalizacja to istotna kwestia, jednak z perspektywy klienta, szczególną renomą, cieszą się te ośrodki zapewniające kompleksową, profesjonalna obsługę wyjazdów służbowych. Tym bardziej, że ośrodki wypoczynkowe znacznie oddalone od miejskiego zgiełku, stwarzają idealne warunki do połączenia pracy wraz z wypoczynkiem - co sprzyja nie tylko bardziej efektywnym rezultatom tejże pracy, ale i integracji grupy pracowniczej. W ofercie takich hoteli, znaleźć można to, co znajduje się w podstawowej ofercie, a więc strefę Wi-Fi, parking, sale konferencyjne, ale i strefy SPA. Z drugiej strony, jeśli gość zdecydowany jest jedynie na jeden, dwa noclegi to również musisz zapewnić mu pewne udogodnienia. Tu bardzo ważna jest umiejętność aranżacji pokoju, które ma stwarzać idealne warunki zarówno do pracy, jak i wypoczynku. Nie możesz skazać klienta, na samowolne organizowanie wolnego czasu. Musisz dać mu odczuć, że dbasz o jego aktywny wypoczynek. W tym celu, warto byś wprowadził do stałej oferty coś ekstra, w postaci na przykład jednodniowych wycieczek po okolicy.
Musisz pamiętać, że właśnie troska o gościa biznesowego bezpośrednio przyczynia się do renomy prezentowanej przez Ciebie działalności. Bardzo atrakcyjnym udogodnieniem dla klienta, będą tu nie tylko dodatkowe usługi takie jak budzenie na życzenie lub śniadanie do łóżka. Coraz częściej w ekskluzywnych hotelach znaleźć można pralnie chemiczne, punkty ksero czy też maszyny do czyszczenia... butów! Te z pozoru błahe sprawy, wydają się być zbędnym wydatkiem, tak naprawdę są inwestycją. Pozwalają na oszczędzenie czasu klienta. Ten z kolei, będzie czuł się otoczony bezinteresowną troską. Sprostanie takim wyimaginowanym oczekiwaniom, sprawi, że goście biznesowi nie tylko będą wspominać pobyt niewiarygodnie dobrze, polecać Twój hotel znajomym - pamiętaj - że ich dobra opinia to renoma Twojego hotelu, a co się z tym również wiąże, zdecydowanie większy zysk.